korzyści

Reguła wzajemności a gadżety reklamowe

Drobne gadżety reklamowe rozdawane masowo, czyli na eventach, targach czy wręczane każdemu klientowi, który odwiedzi nasz sklep czy biuro, są jak przywitanie się marki z osobą. Logo na upominku woła nieśmiało lub krzyczy donośnie (w zależności od tego, jak jest oznakowany) „Jestem tutaj dla Ciebie. Witaj. Nie wiemy o sobie zbyt wiele, ale chcę, żebyś poznał mnie z jak najlepszej strony.” Jeśli wszystko dobrze zadziała, czyli upominek był dobrej jakości i przydał się obdarowanemu, jest spora szansa, że prędzej czy później sytuacja się odwróci i to nasz potencjalny klient odezwie się do marki. Sposobów, w jakie to wyrazi, jest bez liku, ale powie mniej więcej coś takiego: „Cześć. Wróciłem. Pamiętasz mnie? Dostałem od Ciebie prezent. Chciałbym sprawdzić, co ciekawego oferujesz i czy to mi się przyda.”

Tak w dużym skrócie wygląda dialog. Zadziałała tu reguła wzajemności. Daliśmy coś od siebie i mamy pozytywne efekty.

Skuteczność, czyli to, czy i jak szybko klient do nas wróci, zależy w pewnej mierze od tego, ile od nas dostanie. I nie chodzi tu koniecznie o wartość materialną ani o ilość. Czasem wystarczy go czymś zaskoczyć i zrobić pozytywne wrażenie, które zapamięta. Niekiedy wartość dodana będzie zaskakująca dla nas – obdarowujących. Przewidzenie każdego sposobu wykorzystania gadżetu z naszym logo jest trudne, a klienci potrafią być kreatywni. Tak czy inaczej, jeżeli efekt będzie pozytywny dla użytkownika, możemy liczyć na jego wdzięczność.

Oczywiście nie przekłada się to od razu na zakup. Bardzo rzadko funkcjonalny gadżet powoduje nieodpartą potrzebę pobiegnięcia od razu do sklepu i kupienia tego, co pośrednio lub bezpośrednio promuje. Jednak w dłuższej perspektywie prawdopodobieństwo dokonania zakupu przez użytkownika naszego upominku wzrasta.

Zatem niewielkim kosztem możemy sprawić, że nasz potencjalny klient będzie chciał, często podświadomie, odwdzięczyć się za otrzymany prezent. Reguła wzajemności działa a wdzięczność to tylko jedna z dziewięciu i pół korzyści, jakie Twoja marka może osiągnąć za pomocą gadżetów reklamowych.

Jeżeli efekty działań marketingowych mają dla Ciebie znaczenie, już teraz pobierz bezpłatnie naszego ebooka prezentującego wszystkie dziewięć i pół korzyści.

Tagged

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.