Długopis reklamowy to klasyka gatunku. Długopis sam w sobie, nawet bez firmowego logo, jest nieodzownym elementem wyposażenia każdego biura, sklepu czy warsztatu. Mimo pędzącej jak lokomotywa cyfryzacji całego świata nadal bardzo wygodnym i łatwym sposobem notowania jest zapisanie czegoś na kartce papieru. Długopis doskonale się do tego nadaje.
Jest też świetnym narzędziem promocyjnym. Składa się na to wiele czynników, o których często nie myślimy. Co jednak, jeśli planujesz zainwestować w gadżety promujące Twoją markę i chcesz, żeby były to dobrze wydane pieniądze? Może warto poświęcić kilka minut na przeanalizowanie cech długopisu reklamowego, które mogą mieć znaczenie przy decyzji o wyborze? Jeśli masz tyle czasu, zapraszam do lektury. Jeśli nie masz, skontaktuj się z nami. Dobierzemy długopis lub inny produkt reklamowy pod Twoje potrzeby i oczekiwania.
Wracając do korzyści. Długopisy są przede wszystkim oczywistym podarunkiem i jest to ewidentna korzyść. Nie jest nachalnym prezentem. Nie wymaga skomplikowanej strategii dystrybucji i analizy, komu długopis może się przydać a komu nie. Jeżeli Twoja firma potrzebuje produktu, który można rozdawać na szeroką skalę i wzmacniać przez to znajomość marki, to właśnie jeden z gadżetów idealnych.
Oczywiście żeby promowana nazwa kojarzyła się pozytywnie, jakość długopisu musi co najmniej spełniać podstawowe wymagania. Powinien być trwały , powinien być dobrze wyważony, mieć dobrze piszący wkład i wygodnie leżeć w dłoni. Wszystkie te parametry są względne i dla każdego z nas mogą oznaczać co innego, ale są pewne normy, które dla większości użytkowników są wystarczające i odpowiednie. Nasze długopisy spełniają te wymagania. Podstawowa jakość często nie wystarcza i produkt reklamowy musi się wyróżniać spośród masy podobnych produktów. Można to zrobić samym kształtem, kolorami lub znakowaniem. Im bardziej „odjechany” ma być efekt końcowy, tym cena może być wyższa, jednak mimo wszystko długopisy reklamowe należą w dużej mierze do produktów niskobudżetowych. Dlatego przy małym budżecie lub przy założeniu, że cena jednostkowa ma być niewielka, pierwsze myśli marketerów są kierowane właśnie na długopisy.
A jeśli produkt ma być droższy, lepszej jakości i nadal chcemy materiałów piśmienniczych? Mamy wiele rodzajów długopisów, których rozpiętość cenowa jest spora. Często za ceną idzie wysoka jakość, choć na pewnym poziomie istotniejsza staje się marka i związany z nią prestiż. Wysokiej klasy pióra i długopisy za kilkaset złotych lub więcej to nic niespotykanego. Ważne tylko, żeby wiedzieć wtedy, do kogo ma trafić podarunek i że jest to przemyślany wybór.
Jeżeli chcesz poznać różne kategorie długopisów reklamowych, możemy oczywiście pomóc.
Mamy zatem główne kilka argumentów przemawiających za wyborem tego właśnie gadżetu do reklamy. Są to:
- przydatność – prawie każdy z nas notuje
- częsta ekspozycja – nie wspomniałem o tym wcześniej, ale za przydatnością idzie częste używanie długopisu, więc logo reklamowe na nim umieszczone będzie często oglądane
- niewysoka cena podstawowych modeli – nawet przy niewielkim budżecie możesz zainwestować w skuteczną promocję znaku firmowego
- szeroki wybór – niezależnie od tego, czy masz mniejszą czy większą kwotę do wydania, czy potrzebujesz kilkudziesięciu sztuk czy nakładu w dziesiątkach tysięcy, zawsze znajdziesz model dostosowany do sytuacji
Od czego zatem zacząć, jeżeli stawiasz pierwsze kroki w tego rodzaju promocji i chcesz małym kosztem poszerzyć świadomość marki? Długopis jest świetnym wyborem, choć nie jedynym. Jeżeli potrzebujesz innych propozycji lub porady w temacie doboru gadżetów reklamowych, zawsze służymy pomocą. Znajdziesz nas tutaj.